Tuesday, October 12, 2010

Hebatnya Syurga Allah.....

Rujukan-Dato'Hasan Din (Tanyalah Ustaz, TV9,Rabu 13/10/2010)

Hebatnya syurga Allah SWT. Tak perlu lagi buat amal ibadat. Syurga tempat penghuninya menikmati hasil taat kepada Allah SWT di dunia. Bila berada di dalamnya, apa nak semua dapat. Sebut saja! Semua penghuninya muda dan cantik. Dikelilingi pula bidadari-bidadari. Kenikmatan di syurga berkekalan. Seorang makan di syurga macam 200 orang makan di dunia ini. Allahuakbar! Bila makan, sisanya keluar melalui bulu roma. Sekali keluar, baunya wangi macam kasturi. Satu hari tertentu, penghuni syurga berpeluang mengadap Allah SWT. Orang di depan sekali akan duduk di atas kerusi yang diperbuat daripada cahaya.
Namun, nak masuk syurga bukan senang. Jangan kita yakin dapat masuk syurga hanya dengan sedikit amalan. Yang membolehkan kita ke syurga bukan amal tapi rahmat Allah SWT. Pun begitu, untuk mendapat rahmatNya, amalan dan ketaqwaan mesti ada...
Kata Abu Bakar As-Siddiq, "Kalau sebelah kaki aku ada dalam syurga pun, aku tak yakin aku boleh masuk". Kata Umar Al-Khattab, "Kalau ada orang kata yang semua manusia boleh masuk syurga melainkan seorang sahaja masuk neraka, aku yakin yang seorang itu aku".

No comments:

Post a Comment