Wednesday, October 27, 2010

Terdetik rasa gerun.....

Semasa sekolah rendah dulu, saya kagumi seorang rakan. Dia ketua pengawas. Peribadinya baik. Selepas ke sekolah menengah, kami terpisah. Saya tak pernah berjumpa rakan saya itu lagi sehingga ke hari ini. Dua bulan lepas, saya "terjumpa" beliau di facebook. Nostalgia bersamanya semasa sekolah rendah dulu kembali selepas tengok gambar-gambar beliau. Minggu lepas, saya "ziarah" lagi facebooknya.........beliau telah tiada........rakan saya telah kembali ke tempat yang kekal abadi, mengadap Allah SWT pada September 2010. Ayahnda dan ayahnda mertua saya juga sudah pulang ke rahmatullah. Kehilangan orang tersayang buat kita sedih dan tersentak. Tapi entah mengapa, pemergian sahabat saya tadi "mengetuk" kalbu saya secara berbeza sekali. Walaupun sudah lebih 30 tahun tak jumpa dan berbual dengan rakan saya tadi, pemergiannya buat saya banyak berfikir sebelum tidur...terdetik rasa gerun dalam hati! "Adakah aku akan bangun esok pagi?", "Bagaimana perjalanan selepas matiku?"....Allahuakbar! Semoga roh sahabat saya tadi ditempatkan di kalangan orang-orang yang soleh. Dia telah pergi dulu...Ya Allah! Pertemukanlah kami dalam syurgaMu...

No comments:

Post a Comment